Maluch dla Toma Hanksa na łamach New York Timesa!

„Detroit ma swojego Mustanga, Monachium beemkę, a Bielsko Biała zawsze będzie miała swojego Malucha” – takimi słowami rozpoczyna się artykuł w dzisiejszym wydaniu słynnego The New York Times. 17 lat po zakończeniu produkcji Fiat 126p w końcu może doczekać się gwiazdorskiego statusu, promując przy okazji swoją „małą ojczyznę”.

Wszystko za sprawą Toma Hanksa, który pod koniec ubiegłego roku zaczął umieszczać na mediach społecznościowych zdjęcia, na których pozuje z napotkanymi przez siebie Maluchami. “To mój nowy samochód!” – pisał. 

Polski internet oszalał, oszalała też Bielsko-Biała. To właśnie tutaj w czerwcu 1973 r. został zmontowany pierwszy egzemplarz legendy polskiej motoryzacji. Dziś, niemal 50 lat po tym, jak pierwszy Maluch opuścił taśmę produkcyjną, bielszczanie chcą, by o ich mieście i słynnym samochodzie usłyszał cały świat.

Szeregowiec Maluch

Marzenie amerykańskiego aktora chce spełnić Monika Jaskólska, która zaproponowała zbiórkę pieniędzy na Malucha dla Toma Hanksa. Bielszczanka poprosiła o pomoc jedną z lokalnych fundacji charytatywnych. Dzięki jej wysiłkom dziś w bielskim centrum handlowym Gemini Park stoi skarbona, do której mieszkańcy mogą wrzucać pieniądze na samochód dla gwiazdy.

Osoby, które zdecydują się wesprzeć akcję, będą mogły wpisać się do księgi pamiątkowej, która ma być częścią prezentu dla Hanksa.

Organizatorka podkreśla, że nie chce obdarowywać aktora zupełnie nowym, lśniącym samochodem. Zamiast tego pragnie opowiedzieć pewną historię – nie tylko auta, ale również miejsca, z którego pochodzi. Jak zaznacza Jaskólska, chodzi o „pojazd z duszą”, którym niewątpliwie jest Fiat 126p.

Bielsko-Biała w New York Timesie

Wyboru odpowiedniego fiata bielszczanie dokonają dopiero, gdy zbiórka dobiegnie końca. Na to nie trzeba będzie długo czekać – organizatorów wsparły już władze Bielska Białej, które zaoferowały środki zarówno na zakup starego fiata, jak i na dopieszczenie jego wyglądu. To w końcu świetna szansa na promocję dla miasta.

Akcja cieszy się bowiem ogromnym zainteresowaniem, nie tylko mieszkańców, ale i mediów – także tych największych. W dzisiejszym numerze o motoryzacyjnym prezencie dla Toma Hanksa napisał słynny “The New York Times”. W artykule znalazły się zdjęcia i krótka historia Malucha, a także wypowiedzi Moniki Jaskólskiej i Jacka Krywulta, prezydenta miasta.

To cenna lekcja dla polskich miast. Recepta na ogólnoświatową promocję? Tom Hanks i Maluch!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *