
Bębny hamulcowe
- Wczytywanie...
- Nic nie znaleziono.
- Wczytywanie...
- od -
- Nic nie znaleziono.
- Wczytywanie...
- • • km
- Nic nie znaleziono.
Bębny hamulcowe – najwyższa jakość w hamulcach bębnowych.
Choć hamulce bębnowe są coraz częściej wypierane przez hamulce tarczowe, to dalej możemy je spotkać w samochodach. Podstawą budowy takiego układu jest bęben hamulcowy. Dlatego mamy dla Ciebie bardzo szeroką ofertę bębnów, które usprawnią system hamowania
Szeroka oferta dla każdego.
Każdy hamulec bębnowy potrzebuje do sprawnego działania odpowiedniego bębna hamulcowego. Mamy dla Ciebie szeroki wybór bębnów hamulcowych. Oferujemy bębny o różnych parametrach, cenie i wymiarach. W naszym sklepie mamy bębny znanych i popularnych marek, zapewniających najwyższą jakość wykonania. Kupisz u nas części takich firm jak BOSCH, TRW, Delphi, czy ATE.
Zróżnicowany wybór sprawia, że dajemy Ci możliwość zakupu oryginalnych części, ale też tańszych zamienników, które nie tracą bardzo na jakości. Przygotowane przez nas katalogi sprawiają, że z łatwością dobierzesz odpowiednie bębny do swojego auta. Przekrój jest tak szeroki, że na pewno znajdziesz u nas interesującą Cię część.

Twoje zadowolenie jest naszym priorytetem.
Mamy bębny, które trafiają do użytkowników aut na całym świecie. Sprzedawane przez nas produkty mają minimum dwuletnią gwarancję, zapewniającą komfort zakupu i pewność, że sprzęt jest odpowiedniej jakości.
Zależy nam na Twoim zadowoleniu. Ekspresowa wysyłka (24 godziny od momentu zamówienia) produktu sprawia, że będziesz mógł szybko zabrać się za wymianę uszkodzonej, lub wyeksploatowanej części. Umożliwiamy też 14-dniowy zwrot towaru. Kupuj na automator.pl i spraw, że hamowanie będzie komfortowe i bezpieczne, a Twój samochód odzyska sprawność.
Bębny hamulcowe, czyli to co musisz wiedzieć o głównym elemencie hamulców bębnowych Hamulce bębnowe to system, który jest ogólnie używany coraz rzadziej, jednak tylna oś samochodu „spotyka” jeszcze to rozwiązanie. Głównym elementem budowy tego hamulca jest bęben hamulcowy. Jakie bębny są najlepsze? Jaka jest ich rola w układzie? Kiedy powinieneś zabrać się za wymianę?
Czym jest bęben hamulcowy?
Bęben to okrągła część hamulca bębnowego (nazwa układu pochodzi od jego najważniejszego elementu), który wraz z kołem obraca się i odpowiada za proces hamowania. Rozpierające się szczęki nacierają na jego konstrukcję, tworząc moment hamowania. Gołym okiem widać więc, że bęben hamulcowy jest poddawany sporym testom i przeciążeniom. Na bęben naciska szczęka współbieżna (obracająca się zgodnie z ruchem obrotu koła) i przeciwbieżna – ta, która pracuje odwrotnie.
Wymiana bębnów hamulcowych – jak często?
Hamulce bębnowe (w tym również same bębny) mają dość długą żywotność. Spowodowane jest to użyciem rozwiązania na tylnej osi auta. Bębny można użytkować (w zależności od naszego stylu jazdy) od 100 do 150 tysięcy kilometrów.
Oczywiście, powinieneś regularnie kontrolować stan bębna hamulcowego. Nie powinien być wyszczerbiony czy pokrzywiony. Bęben ma ogromny wpływ na jakość hamowania – jeżeli wyczuwasz drgania przy wciśnięciu pedału hamulca to powinieneś sprawdzić stan tych okrągłych części.


Jaki bęben wybrać?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, które bębny są najlepsze. Skup się na długości gwarancji i jakości wykonania. Ważne, żeby bęben był zrobiony z dobrej jakości tworzyw. Jeżeli poruszasz się samochodem tylko „od święta”, możesz pozwolić sobie na zakup tańszej części. Częsta podróż autem wymaga jednak elementów najwyższej jakości.
Pamiętaj, że taki element jak bęben musi być dobrze dobrany. Najlepiej kupować typ pod konkretny model samochodu. Część nie może obcierać lub być za luźna. Dobrze dobrany bęben hamulcowy sprawi, że hamowanie będzie bardziej komfortowe i – przede wszystkim – bezpieczniejsze.
Wymiana bębnów hamulcowych nie jest trudna!
Przestrzegaj kilku ważnych zasad. Przede wszystkim – wymieniaj bębny parami. Ich zużycie musi być podobne, tak jak moc hamowania na dwóch osiach pojazdu. Duża różnica może powodować brak kontroli nad samochodem. Jak zdjąć bęben hamulcowy? Na początku zdejmij koło i rozkręć łożysko koła, oraz zdejmij szczęki (powinieneś wymieniać je wraz z bębnami). Musisz zdjąć też hamulec ręczny, ze względu na to, że jest on zintegrowany z hamulcem bębnowym. Wiesz już jak ściągnąć bęben hamulcowy i możesz przystąpić do jego wymiany. Oczywiście, robisz to analogicznie do tego, jak rozkręcałeś układ. Na sam koniec nie zapomnij o odpowiednim odpowietrzeniu hamulca!
Dbaj o bębny!
Hamulce bębnowe mają tendencję do przegrzewania się. Nie ułatwiaj im tego. Unikaj nagłych hamowań i startów, staraj się odpowiednio przygotować je do pracy i nie wjeżdżaj w kałuże. Dzięki temu przedłużysz żywotność swoich bębnów!


