Silnik
W dziale "silnik" znajdziesz między innymi:
- elementy bloku silnika (korbowody, tłoki, wały korbowe, itd.),
- elementy systemu filtracji silnika (filtry: hydrauliczny, kabinowy, oleju, paliwa, powietrza),
- elementy zawieszenia silnika (amortyzatory zawieszenia, wsporniki, itd.)
- mechanizmy i elementy wymienionych powyżej układów silnika – rozrządu, olejenia, chłodzenia, zasilania, wydechowy.
W asortymencie działu "silnik" sklepu Automator znajdziesz też bogaty wybór innych części i elementów, takich jak: gaźnik, głowica cylindrów, linka gazu, linka gaszenia, przewody paliwowe, wałek pośredni, wtrysk benzyny czy zestaw uszczelek silnika.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą artykułów z kategorii silnik!
-
- Kompletny zestaw uszczelek
- Pierścień uszczelniający - simmering
- Uszczelka głowicy
- Uszczelka kolektora dolotowego
- Uszczelka miski olejowej
- Uszczelka pokrywy rozrządu
- Uszczelka pokrywy zaworów
- Uszczelka skrzyni korbowej
- Uszczelka turbosprężarki
- Uszczelki układu smarowania olejem
- Uszczelnienie kolektora wydechowego
- Uszczelnienie trzonka zaworu
- Uszczelnienie układu chłodzenia
- Uszczelnienie układu paliwowego
Najlepsze ceny i największy wybór w kategorii części silnika.
Silnik – serce każdego pojazdu, które pod swoją żeliwną lub aluminiową osłoną skrywa dorobek naukowo-techniczny wielu pokoleń. To właśnie on zamienia energię na pracę mechaniczną, czyli innymi słowy – wprawia w ruch koła pojazdu, umożliwiając mu tym samym poruszanie się po drodze. Pomimo istotnych różnic konstrukcyjnych, pod maską każdego samochodu z silnikiem spalinowym można znaleźć taki sam zestaw elementów, w skład którego wchodzą m.in:
- kadłub (blok cylindrowy) – łączący silnik z szeregiem jego podzespołów, a także z podwoziem pojazdu,
- głowica – odpowiadająca za zamykanie przestrzeni roboczej nad kadłubem,
- mechanizm korbowo-tłokowy – zamieniający ruch posuwisto-zwrotny na ruch obrotowy wału korbowego,
- układ rozrządu – sterujący wymianą ładunku w cylindrze, a konkretniej – dostarczający powietrze/mieszankę paliwowo-powietrzną do cylindra i odprowadzający spaliny do kanałów wylotowych,
- układ olejenia (smarowania)– odpowiedzialny za smarowanie wszystkich ruchomych elementów silnika,
- układ chłodzenia – zapewniający silnikowi właściwą temperaturę pracy,
- układ zasilania – dostarczający do cylindrów odpowiednią ilość mieszanki paliwowo-powietrznej,
- układ wydechowy (wylotowy) – odpowiedzialny za odprowadzanie spalin z cylindra na zewnątrz silnika.