523 350 019
Pn - Pt 8:00 - 18:00 Sob 8:00 - 14:00
kontakt@automator.pl
O nas Blog Kontakt
  1. Strona główna
  2. Szukaj części
  3. Sprzęgło
  4. Docisk sprzęgła
Automator.pl - Najlepsze oferty zawsze na wyciągnięcie ręki.

Jednak każda z tych trzech części ma swoje zadanie, a tylko spójna praca pozwala na płynne zmienianie biegów i równie płynną jazdę.

Docisk sprzęgła współpracuje bezpośrednio z tarczą sprzęgła, obraca się wraz z kołem zamachowym (do którego jest przymocowany na stałe) i może przesuwać się wzdłuż osi sprzęgła.

Jak zbudowany jest docisk sprzęgła?

Jak sama nazwa wskazuje, głównym zadaniem docisku sprzęgła, jest dociskanie tarczy sprzęgła do koła zamachowego. Proces ten na przenieść moment obrotowy z silnika na koła pojazdu. 

Ponieważ docisk nie może pracować w jednej pozycji, za jego pracę odpowiada cały mechanizm. W skład tego mechanizmu wchodzi sprężyna membranowa, sprężyna śrubowa, dźwigienki i pokrywy. Kiedy kierowca naciska pedał sprzęgła, docisk „odsuwa się” od tarczy sprzęgła, dzięki czemu można swobodnie zmienić bieg.

Uszkodzony docisk sprzęgła - objawy

Docisk sprzęgła działa praktycznie cały czas, przy każdej zmianie biegów, dlatego najczęściej nie mówimy o jego awarii tylko o zwykłym zużyciu w trakcie eksploatacji. 

Najszybciej zużywa się powierzchnia cierna, na której powstają rysy i przebarwienia. Dzieje się tak w efekcie tarcia tarczy sprzęgła o okładzinę. Dodatkowo, w miejscu styku sprężyny membranowej docisku sprzęgła i łożyska oporowego powstaje zagłębienie, które wyglądem przypomina słoneczko. 

Dość charakterystycznym objawem jest tzw. „ślizganie się” sprzęgła, które powstaje w skutek utraty elastyczności sprężyny, przez co dociska ona tarczę sprzęgła do koła zamachowego ze zmniejszoną siłą.

Na szczęście, zamawiając części w sklepie Automator.pl, dostaniesz je nawet w ciągu dwóch dni roboczych, a nawet tego samego dnia, jeśli zdecydujesz się na odbiór osobisty. A zamówienia o wartości przekraczającej 100 zł nie wymagają dopłaty za przesyłkę.

Wymiana docisku sprzęgła 

Wraz z dociskiem sprzęgła dobrze jest wymienić także tarczę i łożysko oporowe lub wysprzęglik centralny. Niektórzy uważają, że należy tak robić tylko w autach, których przebieg dawno przekroczył 100 tys. kilometrów, jednak większość poleca wymienić komplet części niezależnie od przejechanych kilometrów. Trudno jest bowiem „na oko” ocenić, czy pozostałe części nadają się jeszcze do jazdy, czy też wkrótce również będą nadawać się do wymiany.

W sklepie Automator.pl dostępne są dociski sprzęgła  takich firm jak marek Valei, Japanparts, Blue Print, LUK, Sachs, które dostarczamy nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych. Każdy element ma także co najmniej-24 miesięczną gwarancję.

Pamiętaj też, że nasi eksperci chętnie pomogą w doborze odpowiednich części, a jeśli mimo to będziesz wolał coś innego – masz 14 dni na zwrot bez podawania przyczyny.


Docisk sprzęgła

Docisk sprzęgła

Budowa sprzęgła nie wydaje się być skomplikowana, ponieważ całość składa się z trzech podstawowych elementów: tarczy sprzęgła, docisku sprzęgła (tarczy dociskowej) oraz łożyska sprzęgła.

» Czytaj więcej

Producenci:

Sortuj według:
Strona z 1

Widok listy:

2,13
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka jutro

881,00
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka jutro

144,71
SZT.
Produkt niedostępny

191,19
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka jutro

298,14
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka jutro

376,10
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka jutro

743,01
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka jutro

1534,65
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka jutro

1571,10
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka jutro

1643,16
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka jutro

1660,84
SZT.
Produkt niedostępny

1669,58
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka jutro

2002,46
SZT.
Produkt niedostępny

2644,01
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka jutro


Strona z 1

Oferta specjalna!
Zadzwoń:
523 350 019