523 350 019
Pn - Pt 8:00 - 18:00 Sob 8:00 - 14:00
kontakt@automator.pl
O nas Blog Kontakt
  1. Strona główna
  2. Szukaj części
  3. Sprzęgło
  4. Ogranicznik pików momentu obrotowego
Automator.pl - Najlepsze oferty zawsze na wyciągnięcie ręki.

Stawiamy na bezpieczeństwo twojego sprzętu

W naszym asortymencie mamy tylko sprawdzone ograniczniki pików momentu obrotowego, pasujące do wielu modeli samochodów osobowych, takich jak m.in. VW Beetle, Caddy czy Golf. Wśród oferowanych ograniczników znajdziesz urządzenia uznanych na świecie producentów, takich jak np. LUK. 

To jedna z najlepszych niemieckich firm, produkujących części do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i maszyn przemysłowych. Stawia na najwyższy standard wypuszczanych elementów, a 50 lat doświadczenia na rynku gwarantuje trwałość i skuteczną pracę zamontowanego w twoim aucie ogranicznika. 

Trwałość to podstawa!

Ogranicznik pików momentu obrotowego w twoim samochodzie to ważna inwestycja. Dlatego zapewniamy ci wyłącznie elementy najwyższej klasy. Każda część przed sprzedażą przechodzi szereg testów sprawdzających. Wiemy, że wykona wszystkie zadania i skutecznie zabezpieczy sprzęgło auta. To dlatego możemy dać ci minimum 24 miesięczną gwarancję na wszystkie elementy z Automator.pl!

Zdajemy sobie też sprawę, że ogranicznika potrzebujesz bardzo szybko. Z tego względu wysyłamy go już w ciągu 24 godzin od momentu zakupu. Co więcej, zawsze masz możliwość jego zwrotu w przeciągu 14 dni.

Nie wiesz czy ogranicznik pików momentu obrotowego będzie pasował do twojej maszyny? Skontaktuj się z nami! Nasi eksperci doradzą ci w zakupie. Życzymy szerokiej drogi!

Dlaczego nie możesz dopuszczać do pików momentu obrotowego?

Ograniczniki pików momentu obrotowego to rozwiązanie spotykane częściej w maszynach przemysłowych niż autach osobowych, ale i tam je zobaczysz. Do czego służy takie urządzenie, dlaczego piki nie powinny zdarzać się w aucie i jak wpływają na sprzęgło?

Zanim jednak przejdziemy do samego ogranicznika, sprawdźmy, czym jest moment obrotowy i jego tzw. pik. 

Wielu posiadaczy sportowych samochodów chwali się wysokim momentem obrotowym. To jeden z parametrów mierzenia siły jednostki napędowej. Mierzy się go na wale korbowym, bo to tam wytwarzana jest moc obrotowa silnika. Wpływa na dynamikę poruszania się samochodem i możliwości auta. Im wyższy moment, tym de facto lepiej. 

Piki tego parametru nie są jednak wskazane. To bardzo gwałtowny wzrost momentu, który nie utrzymuje się przez dłuższy czas. Piki mogą uszkodzić skrzynię biegów czy sprzęgło w maszynach przemysłowych, ale też niektórych autach osobowych. I właśnie dlatego niektórzy producenci zamontowali w nich ograniczniki. 

Niekontrolowane piki

Jeżeli jednostka napędowa ma skłonności do niekontrolowanych pików, to przy sprzęgle powinien znajdować się ich ogranicznik. Ulega on kontrolowanemu uślizgowi, gdy przekroczona zostanie stała i pożądana wartość momentu obrotowego. Po jego ustąpieniu ogranicznik wraca do normalnej pracy.

Jak zbudowany jest taki element? Dwie tarcze ścierne mają w środku koło zębate lub pasowe. Tarcze dociska do koła sprężyna talerzowa. Jej nacisk reguluje moment obrotowy. 

Główne zastosowanie ogranicznika to maszyny przemysłowe, ciągniki rolnicze i siodłowe. Dlaczego? Jednostki napędowe z tych sprzętów mają bardzo wysoki moment obrotowy, a piki zdarzają się bardzo często. W autach osobowych rozwiązanie to wykorzystywane jest głównie przez Volkswagena. 

Pamiętaj, że piki działają niekorzystnie na pracę skrzyni biegów, sprzęgła i jednostki napędowej. Mogą skutkować również uszkodzeniami wału napędowego. Wszystko przez zbyt gwałtowne przeciążenia.

Kiedy ogranicznik przestaje działać?

Zamontowany na sprzęgle ogranicznik działa, jeżeli tarcze ścierne są w dobrym stanie. Musisz uważać, żeby nie dostał się do nich brud. W takim przypadku konieczne jest niekiedy zdejmowanie całej części i jego wymiana (w niektórych wypadkach wystarczy sama zmiana tarcz). 

Pamiętaj, że odpowiednie zabezpieczenie momentu obrotowego to kluczowa sprawa dla twojego auta. To dlatego zmianą ogranicznika powinny zająć się wyspecjalizowane serwisy. Te radzą również, aby wymienić ogranicznik przy każdej zmianie sprzęgła. Jego koszt to około 100 złotych. 


Ogranicznik pików momentu obrotowego

Ogranicznik pików momentu obrotowego – skuteczne zabezpieczenie na Automator.pl

Do czego służy ogranicznik momentu obrotowego? To urządzenie montowane w sprzęgłach maszyn przemysłowych, rolniczych i ciągników siodłowych, ale też w niektórych samochodach osobowych. Element ten pozwala zabezpieczyć twój sprzęt przed nagłym przeciążeniem. Najskuteczniejsze ograniczniki znajdziesz na Automator.pl.

Ogranicznik pików momentu obrotowego nie należy do najpopularniejszych części w motoryzacji i automatyce, ale bez jego nagłych interwencji wysokie prędkości obrotowe mogłyby uszkodzić twój pojazd. Dlatego warto postawić na najlepszy sprzęt, który chroni sprzęgło i skrzynię biegów.

» Czytaj więcej

Producenci:

Sortuj według:
Strona z 1

Widok listy:

95,47
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek


Strona z 1

Oferta specjalna!
Zadzwoń:
523 350 019