Szczęki hamulcowe
- Wczytywanie...
- Nic nie znaleziono.
- Wczytywanie...
- od -
- Nic nie znaleziono.
- Wczytywanie...
- • • km
- Nic nie znaleziono.
Trwałe szczęki w dobrej cenie – wszystko dostępne na automator.pl
Szczęki hamulcowe to praktycznie nieruchoma część hamulca bębnowego, zamocowana na tarczy, która odpowiada za jego prawidłową pracę i jakość hamowania. U nas otrzymacie szczęki hamulcowe od znanych i cenionych producentów, w najlepszych cenach oraz elementy eksploatacyjne.
Szeroki i rozsądny wybór
Cechujemy się bardzo szeroką ofertą szczęk oraz okładzin przeznaczonych do niezliczonej ilości aut dostępnych na rynku. Nasze szczęki to najwyższa klasa. Mamy produkty najlepszych marek – od Boscha, po TRW, czy FEBI. Adresujemy ofertę do wszystkich - części z niższej półki cenowej również są trwałe i cenione.
Materiały eksploatacyjne to też nasz konik
Klienci poszukujący okładzin, czy pierścieni do szczęk hamulcowych swoich samochodów z pewnością znajdą coś dla siebie. Oferujemy bardzo szeroki wybór w rozsądnych cenach. Gwarantujemy, że jakość produktów z naszego sklepu zadowoli Was i sprawi, że samochód będzie służył bezproblemowo przez wiele tysięcy kilometrów. Nasze produkty są doceniane przez warsztaty w całym kraju. Oferujemy szczęki, które nadają się do pracy w każdych warunkach, a ich produkcja odbywała się przy najwyższej precyzji.
Wiemy, że hamulce muszą być niezawodne…
… dlatego w naszym sklepie są tylko części, które zostały wcześniej poddane wymagającym testom bezpieczeństwa, przeprowadzonym w siedzibie producenta. Każda, nawet najmniejsza część musi przejść przez testy jakości przed dopuszczeniem do sprzedaży. Na nasze urządzenia dajemy minimum dwuletnią gwarancję, co pozwala ze spokojem korzystać z samochodu w każdych warunkach.
Uwaga - przyjmujemy zwrot towaru do 14 dni od zakupu! Zawsze możesz więc wymienić elementy na inne. Chcemy, żeby zakupy u nas były dla Was przyjemnością.
Dobre hamulce są nieodzownym elementem przed ruszeniem w trasę i bardzo dobrze o tym wiemy. Państwa samochody będą z nami sprawne bardzo szybko – gwarantujemy dostawę już w 24 godziny od daty zakupu!
Postaw na zakupy w automator.pl i spraw, że Twoja trasa będzie bezproblemowa, a jazda będzie przyjemnością.
Szczęki hamulcowe – mała, ale bardzo ważna część
Od tego jakże ważnego elementu zaczyna się właściwy proces hamowania. Choć ich ruch jest nieznaczny, to prowadzi do wytracenia prędkości. Są też narażone (podobnie jak klocki czy tarcze) na ekstremalne warunki pracy. Czas przedstawić tajniki działania szczęk hamulcowych. Jak ważna jest ich rola? Kiedy powinniśmy je wymienić?
Trochę o budowie
Szczęka hamulcowa to prosta, ale bardzo wytrzymała konstrukcja składająca się z dwóch części – wspornika i eksploatującej się okładziny ciernej. Okładzina i wspornik tworzą jedną całość, aczkolwiek tylko ta pierwsza narażona jest na maksymalne obciążenie, gdyż jej praca polega na ciągłym tarciu. Jest przez to narażona na trudne warunki działania i szybko się eksploatuje.
Wspornik jest natomiast wzmocnioną, nieruchomą częścią, którą wymienia się rzadziej, Nie znaczy to jednak, że ten element nie zużywa się – przez działanie zewnętrznych warunków (np. atmosferycznych, czy drogowych) wspornik może zakończyć swój żywot. O wymianie tych dwóch elementów szczęk wspomnimy w dalszej części artykułu.
Jak działają szczęki hamulcowe?
Działanie szczęk hamulcowych polega na nieznacznym ruchu. Nacisk rozpieracza powoduje, że te wykonują obrót o bardzo mały kąt. W najpopularniejszym mechanizmie występują dwa typy szczęk – współbieżna, która obraca się zgodnie z ruchem bębna, oraz przeciwbieżna, której ruch jest odwrotny.
Poprzez delikatny ruch, szczęki – a właściwie okładzina – wywiera nacisk na bęben, który stopuje samochód. Po zakończonym procesie hamowania, do pozycji właściwej ściąga je sprężyna naciągowa.
Widzimy więc, że szczęki narażone są na ogromną pracę, gdyż to one odpowiadają za końcowy proces hamowania.
Wymiana i dobór odpowiednich szczęk
Wymiana całego mechanizmu szczęk hamulcowych powinna odbywać się raz na około 5 lat. Na tyle producenci przewidują średni czas eksploatacji wszystkich materiałów, z których stworzony jest wspornik. Z okładzinami jest trochę inaczej – tu ich stan należy sprawdzać podczas każdego przeglądu, gdyż ich wzmożona praca może powodować szybkie zużycie.
Jak dobrać odpowiedni mechanizm? Sprawdzając budowę całego układu bębnowego, w szczególności rozpieracza i sposobu montażu szczęk. Wyróżnia się cztery metody:
a.) Układ simplex – tradycyjny i najczęściej spotykany. Dwa tłoczki działają na szczęki w jednym cylinderku. W tym układzie nacisk na szczęki jest nierównomierny, a to oznacza ich nierówne zużycie.
b.) Układ duplex – tu nacisk na szczęki jest równomierny, a każda szczęka ma swój rozpieracz. Układ jest bardziej kosztowny i bardziej skomplikowany, ale jednocześnie mniej eksploatuje szczęki.
c.) Układ samowzmacniający – to bardziej rozwinięta wersja układu simplex. Dzięki odpowiedniej pracy i zastosowaniu łącznika, szczęki oddziałują na siebie i równomiernie się eksploatują.
d.) Układ duo-duplex – zasada podobna jak w układzie samowzmacniającym, ale z zastosowaniem układu duplex.
Kupując odpowiednie szczęki warto też zwrócić uwagę na grubość okładziny i jej powierzchnię trącą. To bardzo ważne, jeżeli chcemy zachować dłuższy czas pracy części.