Naprawa przekładni kierowniczej z Automator.pl
Ewentualna usterka przekładni nie oznacza od razu, że trzeba wymieniać całą część. Elementy do regeneracji odnajdziesz w naszym sklepie. Mamy uszczelniacze, tuleje i inne niezbędne części. Dodatkowo w asortymencie odszukasz też zestawy naprawcze i reperaturki. Naprawa przekładni kierowniczej będzie więc prostsza i o wiele tańsza niż wymiana całego mechanizmu.
Podobnie jak kompletne przekładnie, wszystkie oferowane przez nas zestawy pochodzą od uznanych i sprawdzonych producentów, którzy od lat tworzą jakościowe podzespoły motoryzacyjne.
Bezpieczeństwo i komfort zakupów
Wszystkie oferowane przez nas części są wcześniej odpowiednio testowane i poddawane próbom wytrzymałościowym. Sprawdzane parametry pozwalają na długoletnią i niezawodną pracę. Każdy element w naszym sklepie ma minimum dwuletnią gwarancję, która daje komfort używania i poczucie bezpieczeństwa.
Wiemy też, że w naprawie samochodów kluczowa jest szybkość działania. Z tego względu wysyłamy zakupione przekładnie lub inne elementy w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia. To sprawia, że twoje części ekspresowo dotrą pod wskazany adres.
Zapewniamy też zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni – nie musisz podawać powodu zwrotu części. Wszystko dla twojego komfortu!
Przekładnia kierownicza – bezpieczna zmiana kierunku jazdy
Bez przekładni kierowniczej nie będziesz w stanie wykonać manewru skrętu. To ona odpowiada za przekazanie ruchu kierownicy na koła samochodu. Ze względu na intensywną pracę jest podatna na uszkodzenia i silną eksploatację. Jak jest zbudowana i czy da się ją naprawić?
Budowa przekładni kierowniczej zależna jest od typu elementu. Najpopularniejsza jest zębatkowa przekładnia kierownicza zwana popularnie maglownicą. Składa się z łożysk, tulei, uszczelniaczy, specjalnej zębatki i łączy się bezpośrednio z kolumną kierowniczą. Przyjmuje ruch kierownicy i oddaje go na drążki kierownicze. W przypadku elektrycznej maglownicy ruch wspomaga jeszcze silniczek.
Inne rodzaje przekładni kierowniczej montowane są w samochodach, które mają np. skrętne tylne koła. Nie są to jednak popularne rozwiązania.
Przekładnia kierownicza – objawy usterki
Maglownica powinna wytrzymać nawet 100 000 kilometrów. Usterki tego elementu też się jednak zdarzają. Samodzielna diagnoza nie jest trudna. O uszkodzeniu najczęściej świadczy wyciek płynu wspomagania, ubytki w płynie, głośna praca przy skręcie auta, pocenie się maglownicy (delikatne sączenie płynu), stuki na kierownicy (nawet przy jeździe prosto), luzy i zła jakość skrętu lub brak wspomagania kierownicy. Oczywiście, objawów usterek jest więcej, ale trzeba obserwować wszystkie nieprawidłowe zachowania auta.
Przekładnię można uszkodzić m.in. poprzez zbyt gwałtowne skręcanie czy jeżdżenie po krawężnikach i nierównościach. Eksploatacyjnie psują się najczęściej elementy gumowe i uszczelniacze. Te zwykle trzeba wymienić szybciej niż całą maglownicę.
Regeneracja przekładni kierowniczych
Uszkodzona maglownica nie sprawia, że konieczna będzie od razu wymiana całego elementu. Regeneracja przekładni kierowniczych jest coraz popularniejszą formą naprawy części. Na czym polega ten proces? Przed oddaniem części do regeneracji należy przede wszystkim sprawdzić opłacalność naprawy. Elementy do regeneracji warto zakupić samemu. Dlaczego? Nieuczciwe warsztaty liczą sobie za zestawy naprawcze nawet 1000 złotych! Pamiętaj, że za tę cenę często kupisz maglownicę bardzo dobrej klasy.
Zacznij od końcowych elementów układu kierowniczego, które mogły być uszkodzone przez jazdę z niesprawną maglownicą. Mowa o takich częściach jak końcówki drążka i same drążki. W koszt regeneracji trzeba zaliczyć też płyn wspomagania kierownicy, którego z pewnością ubędzie podczas remontu.
Podstawowa regeneracja maglownicy polega na wymianie wszystkich uszczelek i uszczelniaczy. To może jednak nie wystarczyć. Konieczna może być też np. wymiana zębatki w przekładni. Tym zajmą się już wyspecjalizowane warsztaty. Ceny takiej usługi oscylują w granicach 300-800 złotych. W cenie są już jednak niezbędne elementy.
Jeżeli maglownica jest już zupełnie zużyta, to należy wymienić cały mechanizm.