Połączenia stanowią jedną z najważniejszych części układu pneumatycznego. To dzięki nim możliwe jest fachowe połączenie węży, które funkcjonują w późniejszym działaniu. Jednym z najważniejszych ich typów jest połączenie testowe – zwane też złączem kontrolnym.
Jak sama nazwa wskazuje, połączenie testowe służy do regularnego sprawdzania ciśnienia w układzie i kontroli jego pracy. Żeby urządzenie działało poprawnie, musi być trwałe i niezawodne. Takie właśnie są połączenia ofertowane na Automator.pl
Najlepsi producenci i sprawdzone elementy
Oferowane na Automator.pl połączenia testowe to elementy od najlepszych producentów motoryzacyjnych. W swojej ofercie mamy takie firmy jak m.in. Peters. Złącza z naszego asortymentu to również wysokiej klasy zamienniki, dzięki którym zaoszczędzisz pieniądze w portfelu!
Stawiamy na bardzo szeroki wybór. Z tego powodu nasze złącza pasują do większości współczesnych pojazdów wyposażonych w pneumatyczny układ hamowania. Dzięki temu nie będziesz musiał martwić się o części do swojego modelu auta.
Wszystkie produkty jakie znajdziesz na Automator.pl to gwarancja wysokiej jakości i bardzo konkurencyjnej ceny!
Gwarancja jakości od Automator.pl!
Nie musisz obawiać się, że w najmniej odpowiednim momencie złącza kontrolne czy inne elementy układu pneumatycznego wysiądą. Wszystkie oferowane przez nas urządzenia były poddawane specjalistycznym testom, które miały na celu wykluczenie wad produkcyjnych i zapewnienie odporności na poddawaną im pracę.
Ze względu na to, że jesteśmy pewni ich jakości, wszystkie połączenia testowe (i pozostałe elementy) mają u nas minimum dwuletnią gwarancję. To zapewni ci wysoką jakość pracy i spokój używania pojazdu.
Zdajemy sobie również sprawę, że potrzebujesz swoich elementów w ekspresowym tempie. To dlatego wysyłamy zamówienie już w ciągu 24 godzin. Części możesz też oddać w ciągu 14 dni. Wszystko dla większego komfortu kupowania!
Układ pneumatyczny - połączenie testowe jako istotny element
Układ pneumatyczny generuje dużo większą moc hamowania przy podobnej pracy użytkownika, jak układ hydrauliczny. Z tego powodu montowany jest w ciężkich pojazdach i maszynach przemysłowych. By odpowiednio działał musi być jednak kontrolowany. To główny cel połączeń testowych.
Budowa układu pneumatycznego to szereg różnych złącz, połączeń, rur i zaworów. Mnogość elementów sprawia, że łatwo może dojść do usterki. To głównie ze względu na ciężką pracę jaką wykonuje hamulec pneumatyczny.
Aby regularnie kontrolować jego sprawność potrzebne są odpowiednie urządzenia. Je podłączysz dzięki połączeniom testowym.
Budowa połączenia testowego jest prosta
Połączenie testowe zwane jest niekiedy również złączem kontrolnym. Jego budowa przypomina standardowe złącze, pozwalające na złączenie dwóch elementów, ale zakończone tylko z jednej strony. Dodatkowo wyposażone jest w uszczelki, sprężyny, pierścienie, tuleje i nakrętkę. Z drugiej złącze wykończone jest natomiast zabezpieczonym zawleczką specjalnym łącznikiem.
Jego rola jest tu kluczowa. Dzięki temu do złącza kontrolnego można przypiąć przewód wraz ze specjalistycznym manometrem. To w ten sposób wykonuje się badania diagnostyczne. Na czym polegają? Manometry pozwalają głównie mierzyć ciśnienie w układzie – zbiornikach, siłownikach itd.
Złącze otwiera się wyłącznie w momencie podłączenia specjalistycznej aparatury. W przypadku jego odłączenia, powinno zamknąć się samo. W ten sposób gwarantuje szczelność całego układu pneumatycznego.
Gdzie montowane są połączenia testowe?
Układ pneumatyczny powinien być wyposażony w kilka połączeń kontrolnych. Głównie montowane są w newralgicznych miejscach, które z reguły poddawane są ciężkim próbom. Chodzi tu najczęściej o siłowniki czy węże pracujące na pełnych obrotach praktycznie przez cały czas funkcjonowania danego elementu.
Dzięki złączom kontrolnym możesz bez rozmontowywania połączeń pneumatycznych analizować jego pracę. To też świetny sposób na diagnozę problemu. Najczęstszą przyczyną słabego funkcjonowania urządzeń pneumatycznych jest spadek ciśnienia, a ten z łatwością znajdziesz z połączeniem testowym.
Na co zwrócić uwagę przy doborze połączenia?
Najskuteczniejsze połączenie będzie wtedy, jeżeli jego parametry będą zgodne z wytycznymi producenta. Te są dość precyzyjne i nie powinieneś się pomylić. Podstawą jest rozmiar gwintu, dzięki któremu przyłączysz złącze do całego układu. Warto spojrzeć też na skok gwintu.
Odpowiednie złącze testowe dobierzesz po OEM swojego pojazdu i części. W ten sposób wykluczysz ewentualną pomyłkę.
Pamiętaj, że ewentualna usterka złącza może negatywnie odbyć się na późniejszej pracy całego układu pneumatycznego. Warto mieć to na uwadze. Jeżeli element będzie zużyty (nie pozwoli już na diagnozę) to należy niezwłocznie zmienić je na inny.
Życzymy szerokiej i spokojnej drogi!