Zadaniem tłumika jest oczywiście wygłuszenie całego systemu. Cały system bez niego byłby uciążliwy zarówno dla ciebie, jak i środowiska. Aby skutecznie wykonywał swoją pracę, musi być wykonany z odpowiednich materiałów. Takie elementy dostępne są u nas!
Tłumik na skuteczne wygłuszanie
Każdy współczesny układ pneumatyczny posiada swój tłumik systemu pneumatycznego. Dzięki temu nie tylko jest skuteczny, ale też przyjazny w pracy. To dlatego powinieneś postawić na sprawdzone części.
W naszym asortymencie znajdziesz tłumiki znanych i cenionych na rynku motoryzacyjnym firm, m.in. takich jak Febi Bilstein. Posiadamy elementy wygłuszające do większości współczesnych pojazdów i maszyn wyposażonych w układ pneumatyczny. Poza oryginalnymi tłumikami możesz zaopatrzyć się również w wysokiej klasy zamiennik – ten pozwoli zaoszczędzić ci pieniądze, które możesz przeznaczyć na dowolne wydatki.
Stawiamy na jakość produktów!
Pamiętaj, że tłumik poddawany jest sporym obciążeniom podczas pracy, a powietrze z układu ma spore ciśnienie. To dlatego warto postawić na sprawdzony i przetestowany element. Wszystkie oferowane przez nas części przeszły szereg specjalistycznych testów, przygotowanych przez fachowców z dziedziny układów pneumatycznych. W ten sposób sprawdzamy jak radzą sobie w pracy i czy nie eksploatują się za szybko.
To dzięki temu możemy zaoferować ci minimum dwuletnią gwarancję na wszystkie produkty z Automator.pl. Przez minimum dwa lata będziesz mógł spokojnie pracować, a twój tłumik skutecznie wygłuszy hałas.
To jednak nie wszystko! Zdajemy sobie sprawę z tego, że praca pojazdu czy maszyny jest ci niezbędna, a naprawa nie może trwać długo. Z tego względu zamówiony towar wysyłamy już w ciągu 24 godzin. Ekspresowo dotrze do ciebie lub twojego mechanika. Co więcej, będziesz mógł oddać zamówienie w ciągu 14 dni!
Życzymy udanych zakupów!
Niedoceniany, ale bardzo potrzebny
Działanie układu pneumatycznego polega na pracy powietrza, pompowanego z ogromnym ciśnieniem do poruszanego podzespołu. Taki proces generuje sporą siłę, która emituje bardzo nieprzyjemny i utrudniający pracę dźwięk. Żeby go zredukować zaczęto instalować tłumik systemu pneumatycznego. Jak jest zbudowany i jak często go wymieniać?
Zanim dowiesz się dlaczego warto wymieniać regularnie wygłuszający element, poznaj jak pracuje i z czego jest zbudowany.
Tłumik systemu pneumatycznego – budowa i funkcja
Budowa tego elementu jest bardzo prosta. To część składająca się głównie ze spieku brązu, tworzywa lub drutu. Wyłapuje dźwięk i zmniejsza jego głośność. Skutecznie redukuje poziom hałasu, który pojawia się podczas wypływaniu sprężonego powietrza do atmosfery.
To jednak nie jedyna ich funkcja. Tłumik systemu pneumatycznego jest swego rodzaju filtrem. Zabezpiecza on wnętrze zaworów przed dostaniem się pyłków lub cząstek stałych (a także innych zanieczyszczeń). Tłumiki pozwalają przedłużyć żywotność elementów ruchowych i wszystkich uszczelnień.
Świetnie sprawdzają się w urządzeniach pracujących w zamkniętej przestrzeni, ale też w miejscach będących skupiskiem ludzi np. na osiedlach mieszkalnych.
Gdzie się je montuje?
Tłumiki systemu montowane są najczęściej w zaworach i przyłączach, a także w miejscach gdzie powietrze uchodzi do atmosfery. Dzięki temu łatwiej skontrolujesz poziom hałasu twojego urządzenia. Co więcej – mając tłumik z regulowanym poziomem wypływu powietrza, będziesz mógł sterować prędkością siłowników mechanicznych.
Odpowiednio zainstalowany tłumik systemu pozwala na wygłuszenie całego układu o około 85-90 procent. Co więcej, wyłapuje on około 95 procent zanieczyszczeń i pyłków, które mogą popsuć cały układ.
Objawy uszkodzonego tłumika
Uszkodzony element zdiagnozujesz z pewnością bardzo szybko. Maszyna będzie działała dużo głośniej, a w skrajnych przypadkach nie będziesz w stanie z nią pracować. Bardzo pogorszy się efektywność pracy, gdyż spadnie ciśnienie w układzie, do wewnątrz dostaną się nieczystości, a i wpływ na środowisko będzie bardzo negatywny.
Szukając uszkodzonego tłumika sprawdź, gdzie hałas jest najsilniejszy oraz gdzie ciśnienie na wyjściu jest największe. Oznacza to, że dany element trzeba wymienić.
Nie martw się wymianą!
Koszt tłumika nie jest wysoki, a naprawa (jeżeli dostęp do podzespołu jest nieskomplikowany) nie będzie dla ciebie dużym wydatkiem. Pamiętaj, że uszkodzony tłumik trzeba wymienić natychmiast. Praca z wyeksploatowanym elementem to nie tylko fatalny wpływ na środowisko, ale również na całe funkcjonowanie układu pneumatycznego.
Nieoczyszczone powietrze, wpadające do pozostałych podzespołów może narobić sporo szkód. Co więcej, nieodwracalne szkody pojawią się na twoim zdrowiu. Nie zwlekaj więc z wymianą, zaopatrz się w niezbędne tłumiki i zacznij wymianę samodzielnie lub w warsztacie. Szerokiej drogi!