523 350 019
Pn - Pt 8:00 - 17:00
kontakt@automator.pl
O nas Blog Kontakt
  1. Strona główna
  2. Układ wtryskowy i gaźnikowy
  3. Układ wtryskowy
Automator.pl - Najlepsze oferty zawsze na wyciągnięcie ręki.

Skompletuj z nami układ wtryskowy

Na Automator.pl znajdziesz bardzo bogatą ofertę elementów składających się na układ wtryskowy. Wśród części, które oferujemy, są między innymi akumulatory ciśnienia, czujniki i przekaźniki, elementy korpusu i końcówki (oraz listwy), pompy, przepływomierze, silniki krokowe, zawory, wtryskiwacze czy zestawy naprawcze, które pozwolą Ci zareagować w niespodziewanych momentach.

W szerokiej gamie produktów, które dla Ciebie przygotowaliśmy, są zarówno oryginalne części (zalecane przez producenta danego samochodu), jak i bardzo wysokiej klasy zamienniki, które dają świetną jakość pracy wtrysku paliwa przy konkurencyjnej cenie. Znajdziesz u nas elementy takich firm jak Bosch, Febi Bilstein, Hella czy NGK – to uznane marki, których jakość potwierdzają liczne i pozytywne opinie kierowców.

Pamiętaj, że posiadamy elementy do większości współczesnych samochodów osobowych. Bez problemu skompletujesz niezbędne do wtrysku podzespoły! Nie musisz więc obawiać się tego, że nie znajdziesz u nas kluczowej pompy lub wtrysków.

Stawiamy na jakość produktów i usług

Nawet najmniejszy element układu wtryskowego powinien cechować się precyzją, mocą i trwałością. Jakość części z Automator.pl potwierdzają testy, którym poddano produkty przed sprzedażą. Dzięki temu możemy ręczyć za ich jakość i dać Ci minimum dwuletnią gwarancję na wszystkie oferowane przez nas podzespoły.

Wysoka jakość produktów idzie u nas w parze z wysoką jakością usług. Z tego względu zamówiony towar wysyłamy już w ciągu 24 godzin od momentu zamówienia. Co więcej, masz możliwość jego zwrotu w czasie 14 dni – bez żadnych konsekwencji!

Życzymy Ci owocnych zakupów.

Jak pracuje układ wtryskowy? Działanie, usterki i naprawa 

W starszych pojazdach w celu dostarczenia paliwa do silnika używano przestarzałych gaźników. Sposób ten był jednak zawodny, bo nie było kontroli nad ilością płynu, który zasilał jednostkę napędową. Problem rozwiązał układ wtryskowy. Jak działa ten system?

Układ wtryskowy pozwala na pełną kontrolę ilości dostarczanego paliwa, czym zapewnia dużo lepszą wydajność jednostki i oszczędności. Współczesne wtryski paliwa są sterowane w pełni elektronicznie, zapewniając dokładnie taką dawkę, jaka w danym momencie jest potrzebna.

Układ wtryskowy – zasady działania

Zarówno silniki napędzane benzyną, jak i ropą, wyposażone są we wtryski paliwa. Ich schemat działania wygląda następująco: układ sterujący pobiera informację o zapotrzebowaniu na paliwo. Wysyła ją do pompy, która podaje odmierzoną dawkę na przewody i kolektory, a następnie do wtryskiwaczy. To one dostarczają paliwo bezpośrednio do jednostki. Choć ogólna zasada działania wszystkich wtrysków jest podobna, to różnią się kilkoma elementami. Sprawdź, jak funkcjonuje układ w jednostkach iskrowych, a jak w wysokoprężnych.

Układ wtryskowy benzyny

W przypadku silników benzynowych występuje kilka typów układów wtryskowych. Te dzieli się na jednopunktowe, wielopunktowe, bezpośrednie i pośrednie (według kategorii rodzaju i umieszczenia wtryskiwacza) oraz sekwencyjne, grupowe i wspólne (jeżeli pod uwagę brany jest sposób sterowania).

Aktualnie najczęściej stosuje się sekwencyjne, w pełni zautomatyzowane i elektryczne wtryski paliwa. Komputer oblicza zapotrzebowanie na benzynę za pomocą tzw. map (tabel z zapotrzebowaniem), ale także obrotów, pozycji przepustnicy, ruchu powietrza czy danych z czujników. W zależności od typu, benzynę podają wtryskiwacze bezpośrednio w cylindrach lub kolektorze.

Układ wtryskowy diesel

W przypadku silników wysokoprężnych (diesla) bardzo popularny jest układ wtryskowy common rail. To w pełni elektroniczny system sterowania. Wtryskiwacze wtłaczają ropę bezpośrednio do cylindrów. Specjalne elektrowtryskiwacze otwierają się dzięki impulsom elektromagnetycznym oraz uniesieniu iglicy. Pozwala to na 8 faz wtrysku paliwa, gwarantując wyższą jakość pracy, mniejsze zanieczyszczenia i redukcję spalania. Niestety, common rail ma swoje wady, bo wtryskiwacze do tego układu należą do dość drogich elementów.

Naprawa i czyszczenie układu wtryskowego

W przypadku silników benzynowych awaria układu wtryskowego podobna jest do uszkodzenia układu zapłonowego – silnik nie chce odpalić albo pracuje nierówno. Różnicę pomiędzy usterkami zdiagnozuje dobry warsztat, który doleje paliwo bezpośrednio do cylindra i zaobserwuje pracę jednostki napędowej. Jeżeli silnik nierównomiernie pracuje to uszkodzony może być np. silnik krokowy.

Naprawa układów wtryskowych w silnikach benzynowych polega najczęściej na wymianie kolejnych elementów. Ze względu na utrudnioną pracę i długowieczność (wtryski wytrzymują kilkaset tysięcy kilometrów) nie czyści się np. elementów układu.

W przypadku silników diesla awaria jest bardziej widoczna. Silnik zaczyna dymić na czarno. Spalanie auta będzie większe, przy jednoczesnym spadku mocy i osiągów. Niekiedy widoczna jest kontrolka check engine. Objawy znane z jednostek benzynowych (problem z odpaleniem i nierówną pracą) również jest widoczny.

Jeżeli wtryskiwacze nie są jeszcze w bardzo złym stanie, możliwa jest ich regeneracja poprzez czyszczenie układu wtryskowego. Przez wtryski przepłukuje się specjalne roztwory chemiczne, które oczyszczają je z zanieczyszczeń. Uwaga! Taki zabieg możesz wykonać tylko, jeżeli wtryskiwacze są sprawne, a układ daje pierwsze symptomy wyeksploatowania. W innym przypadku konieczna będzie naprawa układów wtryskowych. Najtrwalsze części znajdziesz na Automator.pl!


Układ wtryskowy

Układ wtryskowy – skuteczne dostarczanie paliwa

To układ wtryskowy w samochodzie odpowiada za dopływ paliwa do jednostki napędowej. System stał się tak popularny, że prawie całkowicie wyparł poprzednie rozwiązanie, czyli gaźniki. Żeby działał skutecznie, cała masa elementów musi pracować poprawnie. Wszystkie znajdziesz na Automator.pl!

Układ wtryskowy znajdziesz niekiedy również pod nazwą wtrysk paliwa. System występuje zarówno w silnikach wysokoprężnych (często układ wtryskowy common rail), jak i jednostkach napędzanych spalaniem benzyny.

» Czytaj więcej

Producenci:

Sortuj według:
Strona z 186

Widok listy:

0,53
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

0,81
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

0,84
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,08
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,11
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,17
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,23
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,32
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,34
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,34
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,35
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,48
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,54
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

1,67
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,70
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,75
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,87
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

1,89
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

2,04
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

2,04
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

2,12
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

2,28
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

2,30
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

2,32
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

2,52
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

2,64
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

2,77
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek

2,82
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

2,82
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

2,90
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już w poniedziałek


Strona z 186

Oferta specjalna!
Infolinia dział Zamówień
523 350 019