Przesłony wysokiej klasy
Aby przesłona wydechu spełniała swoją rolę, musi być odporna na ciepło, warunki atmosferyczne, a jednocześnie ma być na tyle czuła, żeby odpowiednio kontrolować przepływającym powietrzem. Na Automator.pl znajdziesz wysokiej klasy elementy, które zapewniają komfortową i bezpieczną pracę silnika.
W naszej ofercie znajdziesz przesłony do większości współcześnie produkowanych samochodów osobowych. Mamy przesłony takich producentów jak Pierburg i Vemo. Poza oryginalnymi częściami odszukasz też trwałe zamienniki, które pozwolą zaoszczędzić ci sporo pieniędzy! Dodatkowo elementy te zapewniają wysoką jakość pracy.
Wszystkie oferowane przez nas przesłony i zawory zbudowane są z odpowiedniej klasy podzespołów, które gwarantują długą i bezproblemową pracę twojego samochodu!
Nie tylko przesłony
Na Automator.pl znajdziesz też komplet części związanych z operowaniem powietrzem w układzie wydechowym. Mamy zarówno zaawansowane zawory powietrza wtórnego, jak i zawory sterowania wydechem. Urządzenia te pozwolą odpowiednio dobierać dawkę powietrza tak, aby spaliny były czystsze, a samochód żywszy.
Pamiętaj, że wszystkie najlepsze akcesoria, które u nas znajdziesz zostały poddane specjalistycznym testom obciążeniowym i próbach działania. To gwarantuje, że sprawdzą się w nawet najtrudniejszych warunkach przy pracy. Na dowód tego dajemy minimum 24 miesięczną gwarancję na zakupione u nas przesłony i zawory.
To nie wszystko! Świetnie zdajemy sobie sprawę, że przy naprawie i regeneracji auta kluczowa jest szybka dostawa części. To dlatego już w ciągu 24 godzin od zamówienia wysyłamy do ciebie zamówiony towar. W ten sposób otrzymasz swoją paczkę bardzo szybko, a ta trafi pod twój dom lub prosto do twojego mechanika! W ciągu 14 dni możesz natomiast zwrócić zamówienie.
Automator.pl dba o jakość pracy twojego samochodu! Życzymy szerokiej drogi!
Przesłona wydechu i zawór powietrza wtórnego – po co jest i jak działa?
W niektórych samochodach walka z toksynami wykorzystywana jest dodatkowo jako możliwość doładowania mocy danego modelu. Właśnie to było głównym motywem inżynierów, którzy zaczęli montować w układzie wydechowym zawory i przesłony do kontroli przepływu powietrza!
Nie w każdym samochodzie znajduje się przesłona wydechu. Auto musi być wyposażone w specjalny aktywny system powietrza wtórnego. Jak działa taki układ i do czego jest potrzebny?
Przesłona wydechu i zawory w celu oczyszczenia
System powietrza wtórnego to dodatkowe zabezpieczenie przed szkodliwym czynnikiem spalin. Składa się z kilku niezbędnych elementów w tym pompy elektrycznej, przekaźnika sterującego (współpracuje on z komputerem samochodu i sondą lambdą), zaworem sterującym (zwanym też przełączającym lub przesłoną) i zaworem zespolonym zwanym również zwrotnym.
Jak działa ten system? Pompa zaczyna pracować pod wpływem sondy i przekaźnika. Zawór zostaje ustawiony przez specjalne czujniki bazujące na poleceniach komputera. Ten dobiera jego ustawienie na podstawie danych. Podciśnienie otwiera zawór sterujący, a ten natomiast wpływa na pneumatyczny, który działa przez powietrze z kolektora.
Dzięki temu dodatkowe powietrze zostaje wtłoczone do rury wydechowej. Po całym procesie system zamyka zawory, a to zapobiega dostaniu się do pompy gorących spalin.
Efekt? Emisja spalin w działaniu silnika na zimno zostaje znacznie zredukowana. Dodatkowo zmniejsza się spalanie, a silnik działa dużo wydajniej dzięki dawce powietrza i pozbyciu się toksyn.
Elektryczny czy tradycyjny zawór?
W starszych modelach montowano zawory, które działały wyłącznie na skutek podciśnienia. Ich praca oparta była na dawce powietrza jaka wpadała do całego układu. Dziś montuje się już elektryczne zawory. Ich praca polega na odbieraniu sygnałów z komputera, który decyduje o ich zamknięciu lub otwarciu.
Są bardziej odporne na rdzę i brud, a dodatkowo charakteryzują się krótszym czasem otwierania co znacznie wpływa na cały proces. Łatwo również zdiagnozować usterkę układu przez złącze OBD.
Jak sprawdzić czy układ jest uszkodzony?
Łatwo sprawdzisz czy system powietrza wtórnego jest uszkodzony. Główne objawy to zmniejszenie mocy auta i zdecydowane zwiększenie spalania. Na desce rozdzielczej zapalą się natomiast odpowiednie kontrolki, które zasygnalizują problem.
Najczęściej psuje się pompa, która zatyka kanaliki. Urządzenie może się np. zatrzeć. Uszkodzenie pompy może wpłynąć na kolejne elementy, więc nie zwlekaj z wymianą na nową. Pamiętaj, że mechanicy mogą zdiagnozować problem sprawdzając dane z komputera samochodu.
Przy ewentualnym uszkodzeniu nie musisz zmieniać od razu wszystkich elementów. Wystarczy, że zainwestujesz w to, co naprawdę jest popsute. Aby układ i przesłony pracowały lepiej, dbaj o swój silnik. Odpowiednia eksploatacja jednostki napędowej sprawi, że żywot systemu będzie przedłużony. Warto zadbać także o oleje i płyny, które znacząco wpływają na pracę Twojego auta.
Życzymy ci bezpiecznej drogi!