523 350 019
Pn - Pt 8:00 - 17:00
kontakt@automator.pl
  1. Strona główna
  2. Układ wydechowy
  3. Turbina i osprzęt
Automator.pl - Najlepsze oferty zawsze na wyciągnięcie ręki.

Rozwiązanie to zostało opatentowane w 1905 r. przez Szwajcara, dr. Alfreda Büchi. Od roku 1938 rozwiązanie to zaczęło się pojawiać w samochodach ciężarowych, a od 1973 także w osobowych. Niegdyś jedynie w autach sportowych, obecnie jest to już powszechne rozwiązanie zarówno w przypadku silników diesla, jak i benzynowych. 

Turbosprężarka w silniku, dzięki wykorzystaniu energii gazów wydechowych, powoduje wzrost sprawności silnika oraz wzrost wysilenia. Pozwala na osiągnięcie lepszej charakterystyki silnika, większą wydajność jego pracy oraz lepsze opłukanie cylindra ze spalin.

Budowa turbosprężarki

Turbosprężarka składa się z turbiny, czyli tzw. gorącej części oraz ze sprężarki, tzw. chłodnej części, których wirniki są sztywno połączone wspólnym wałem. Część gorąca nazywana jest także stroną wydechową turbiny. Ze względu na wysokie temperatury (zwykle w granicach 1000 stopni Celsjusza) jej elementy muszą być wykonane z materiałów, które charakteryzują się bardzo dużą żaroodpornością. 

Chłodna część składa się z koła i obudowy, a w niektórych rozwiązaniach także z zaworu upustowego „Baypas”. Poprzez prędkość obrotową koła zasysane jest powietrze, które następnie przez obudowę kompresora wypychane jest do intercoolera.

Turbina samochodowa, napędzana gazami wylotowymi z silnika, napędza wirnik, który spręża powietrze przed dostarczeniem go do silnika.

Rodzaje turbosprężarek

Standardowa turbina nazywana jest „free float”, czyli swobodny przepływ. Stosowana jest w silnikach benzynowych, w  pojazdach ciężarowych i maszynach rolniczych. Nie posiada zaworu sterującego, prze co całość spalin z silnika trafia bezpośrednio na koło turbiny. Gazy wydechowe napędzają wirnik w dwóch komorach.

Turbosprężarka z zaworem „Wastegate” wyposażona jest w upust spalin i wbudowane urządzenia do regulacji doładowania. Przy największych obrotach ciśnienie powietrza powoduje przesunięcie się cięgna zaworu, a ten otwiera tzw. wastegate, dzięki czemu nadmiar spalin kierowany jest z powrotem do wydechu z pominięciem turbiny.

Najbardziej skomplikowana w budowie jest turbosprężarka VNT/VTG „zmienna geometria”, którą najczęściej spotyka się w silnikach diesla. Pozwala na bardzo efektywną prace nawet przy niskich obrotach i małym obciążeniu silnika. Poprawia to osiągi auta przy zachowaniu norm ekologicznych, które ciągle są zaostrzane.

Typy doładowań - BiTurbo i Twin Turbo

Biturbo to system dwóch turbosprężarek działających równolegle, charakterystyczny dla silników o pojemności skokowej ponad 2500 cm³ i silników w układzie V. Warto podkreślić, że określenie „równolegle” nie odnosi się do rodzaju połączenia, a jednoczesnej pracy wykonywanej przez oba urządzenia.  

Innym rozwiązaniem jest TwinTurbo, gdzie działają dwie różne turbosprężarki. Mniejsza pracuje w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika (do 1500 obr./min), gdzie ciśnienie spalin jest niewielkie. Duża załączana jest stopniowo w momencie osiągania przez silnik wyższych prędkości obrotowych — przy 2500 obr./min to ona zaczyna odgrywać decydującą rolę.

W ofercie sklepu Automator znajdziesz turbiny i osprzęt do nich takich marek jak  Bugiad, Elring, Febi Bilstein, Fischer, Impregom, Mahle, Meat&Doria, MGM Turbo, OE, Payen, Peters, Pierburg, Reinz, Sasic, SRT, Swag, Torpan czy Vaico, a także wiele innych części samochodowych markowych producentów. Wszystkie produkty są nowe oraz objęte gwarancją producenta.

Jeśli zrobisz zakupy o wartości przekraczającej 100 zł, ich wysyłka jest darmowa. Większość produktów dostarczana jest nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych. Możesz też zdecydować się na bezpłatny odbiór osobisty w siedzibie sklepu jeszcze w dniu złożenia zamówienia.

Marka Automator.pl należy do Hurtowni Motoryzacyjnej GORDON powstałej w 1991 roku i jest elementem kanału sprzedaży on-line firmy. Gwarantujemy bogaty wybór części w niskich cenach, szybką dostawę oraz bezproblemowe wymiany i zwroty.


Turbina i osprzęt

Turbina i osprzęt

Turbosprężarka to maszyna wirnikowa, która składa się z turbiny i sprężarki, osadzonych na wspólnym wale. Służy do doładowania silnika spalinowego.

» Czytaj więcej

Producenci:

Sortuj według:
Strona z 54

Widok listy:

3,19
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

3,55
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

3,75
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

4,06
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

4,24
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

4,58
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

4,65
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

4,82
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

4,98
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

5,67
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

5,74
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

5,74
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

5,93
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

6,22
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

6,40
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

6,42
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

6,43
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

6,53
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

6,72
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

6,73
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

6,75
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

6,75
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

6,75
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

6,79
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

6,84
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

6,86
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

7,17
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

7,28
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

7,29
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

7,29
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś


Strona z 54

Oferta specjalna!
Infolinia dział Zamówień
523 350 019