523 350 019
Pn - Pt 8:00 - 18:00 Sob 8:00 - 14:00
kontakt@automator.pl
O nas Blog Kontakt
  1. Strona główna
  2. Szukaj części
  3. Układ zapłonowy
  4. Przewód zapłonowy / części łączące
Automator.pl - Najlepsze oferty zawsze na wyciągnięcie ręki.

Przewody powinny być odporne na zakłócenia elektromagnetyczne i dobrze zaizolowane, żeby zapobiegać przebiciom wysokiego napięcia na masę samochodu. Automator.pl oferuje przewody zapłonowe od najlepszych światowych producentów: Beru, Blue Print, Bosch, Janmor, Magneti Marelli, NGK, Reinz, Topran i Valeo. 

Budowa przewodu zapłonowego

Kiedyś stosowało się przewody o bardzo prostej budowie - były to wiązki miedzianych nitek otoczone izolującym tworzywem. Obecnie budowa przewodów zapłonowych jest o wiele bardziej złożona. W samym środku znajduje się syntetyczny rdzeń, czyli wiązka włókien szklanych i poliamidowych.  Pozwala to na osiągniecie bardzo dobrych parametrów, takich jak zdolność pochłaniania wibracji czy odporność na rozciąganie nie większą niż 100 kG. 

Rdzeń opleciony jest warstwą materiału ferromagnetycznego oraz przewodnika, najlepiej wykonanego z materiału nieulegającego korozji - najczęściej stali nierdzewnej, gęsto nawiniętej na rdzeń. Pozwala to zapewnić dobre przewodzenie prądu płynącego do świec oraz sprawia, że pole magnetyczne utrzymane jest we wnętrzu kabla.

Kolejny element to oplot, który otacza powłokę izolacyjną. Wykonany jest zazwyczaj z włókien poliestrowych lub szklanych, przez co jest trudny to rozdarcia. Całość otoczona jest powłoką zewnętrzną. Tutaj, w zależności od producenta, stosuje się różne materiały, np. silikon, PCV lub elastomery. 

Rodzaje przewodów zapłonowych

W przewodach mogą występować różne rodzaje materiału, z których wykonano rdzeń:

1. Rdzenie miedziane 

Są dość tanie, a miedź jest bardzo dobrym przewodnikiem, jednak lubi gubić prąd i powoduje zakłócenia elektromagnetyczne.

2. Rdzenie węglowe 

Opornikiem i przewodnikiem są nici włókna szklanego impregnowanego grafitem, które dobrze przewodzą, ale szybko się zużywają.

3. Rdzenie ferrytowe 

Przewodnikiem jest stalowy drut nawinięty na rdzeń z włókna szklanego i warstwa materiału ferromagnetycznego. To obecnie najlepsze dostępne na rynku przewody zapłonowe.

Możemy również dokonać podziału przewodów zapłonowych ze względu na ich termoodporność:

  • Klasa A, od -20 °C do 105 °C
  • Klasa B, od -20 °C do 120 °C
  • Klasa C, od -30 °C do 155 °C
  • Klasa D, od -30 °C do 180 °C
  • Klasa E, od -40 °C do 220 °C
  • Klasa F, od -50 °C do 250 °C

Objawy awarii przewodów zapłonowych

Przewody zapłonowe ulegają stopniowemu zużyciu w trakcie procesu eksploatacji, dlatego warto regularnie kontrolować ich stan. Jakich objawów poszukiwać, aby nie przeoczyć usterki? Jest kilka, które powinny zasugerować, że to czas na wymianę.

Jednym z objawów jest nierówna praca silnika. To oczywiście nie musi od razu oznaczać konieczności przewodów zapłonowych, ale o innej awarii. Jeśli jednak po podniesieniu maski można zauważyć iskrzenie, czyli przebicie między przewodami a metalowymi częściami silnika lub samochodu, sugeruje to konieczność wymiany przewodów zapłonowych na nowe. 

Jeśli samochód podczas wilgotnej aury nie chce odpalać, to również może sugerować, że izolacje przewodów zapłonowych są w opłakanym stanie. Jeśli wilgoć dostanie się pod warstwę izolacyjną oznacza to kłopoty.

Kolejnym objawem może być wzrost spalania oraz spadek mocy, czyli problemy z przyspieszaniem. Tutaj oczywiście również może być wiele przyczyn, ale jedną z nich jest właśnie zużycie przewodów zapłonowych.

Jednym z bardziej charakterystycznym objawów, które na pierwszy rzut oka mogą mylić, jest zakłócenie pracy radia, zestawu głośnomówiącego a nawet ESP czy ABS. Mogą je powodować przebicia na przewodach, które zlikwiduje wymiana przewodów zapłonowych na nowe.

Producenci zalecają wymianę przewodów co 40 000 - 60 000 kilometrów, jednak zazwyczaj wytrzymują nawet 4 razy więcej. Zaleca się stosowanie przewodów zapłonowych najwyższej możliwej jakości. Pozwolą one na łatwiejszy rozruch, zmniejszą spalanie i eliminację innych zagrożeń. 

 


Przewód zapłonowy / części łączące

Przewód zapłonowy

Przewody zapłonowe to elementy, mające duży wpływ na działanie układu zapłonowego. Ich podstawową funkcją jest dostarczanie prądu o wymaganych parametrach tak, aby iskra wytwarzana pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej była dostatecznie silna. 

» Czytaj więcej

Producenci:

Sortuj według:
Strona z 24

Widok listy:

19,94
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

21,82
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

21,94
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

22,03
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

23,57
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

23,80
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

23,80
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

24,13
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

27,45
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

27,92
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

30,18
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

30,57
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

33,46
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

34,37
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

34,37
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

34,54
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

35,04
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

35,69
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

35,69
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

35,93
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

36,21
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

36,79
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

37,15
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

37,48
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

37,70
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

37,82
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

37,99
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

38,08
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

38,34
KPL.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

38,40
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś


Strona z 24

Oferta specjalna!
Zadzwoń:
523 350 019