523 350 019
Pn - Pt 8:00 - 18:00 Sob 8:00 - 14:00
kontakt@automator.pl
O nas Blog Kontakt
  1. Strona główna
  2. Szukaj części
  3. Układ zasilania paliwem
  4. Zawory układu paliwa
Automator.pl - Najlepsze oferty zawsze na wyciągnięcie ręki.

Zawory układu paliwa. Jak to działa?

Zawory układu paliwowego umożliwiają usunięcie pary gromadzącej się w zbiorniku paliwa poprzez wietrzenie komory dolotowej. Para wodna zmieszana z paliwem jest następnie odprowadzana do pojemnika wyposażonego w węgiel aktywny, którego zadaniem jest pochłanianie trujących cząsteczek, szkodliwych dla zdrowia i środowiska. Pojemnik ten neutralizuje również pary pod kątem bezpieczeństwa – grożą one bowiem wybuchem. Oczyszczone w ten sposób opary paliwowe trafiają do kolektora ssącego w postaci płynnej.

Oprócz opisanego wyżej pojemnika w skład układu pochłaniania oparów wchodzą także zawory: układu zasilania i wentylujący. Zazwyczaj ich obsługą zajmuje się elektroniczny sterownik, który otwiera je lub zamyka w zależności od sygnałów pochodzących m.in. z sondy lambda i czujnika położenia przepustnicy. Ze względu na fakt, iż po uruchomieniu silnika zawory te pracują praktycznie przez cały czas, nie należy bagatelizować usterki – może ona skutkować całkowitym unieruchomieniem samochodu.

Zawory układu paliwa pozostają zamknięte przy wyłączonym silniku lub na niskich obrotach. Dopiero gdy silnik osiągnie odpowiednią moc i temperaturę, sterownik rozpoczyna ich pracę. Układ pochłaniania oparów pracuje więc w trybie adaptacyjnym, co oznacza, że jego funkcjonowanie jest na bieżąco dopasowywane do zmieniających się warunków. 

Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa – objawy awarii

Jeśli zawory układu paliwa pracują w sposób nieprawidłowy, problemy zacznie stwarzać cały układ zasilania naszego auta. Z tego względu objawy szwankującego zaworu odpowietrzania często można pomylić z innymi usterkami, które samochód sygnalizuje w podobny sposób. Należą do nich przede wszystkim problemy z rozruchem (zwłaszcza po dotankowaniu dużej ilości paliwa), falowanie obrotów w dolnym zakresie, czasem także zapach niespalonej benzyny utrzymujący się wokół samochodu. 

Sprawdzonym sposobem kontroli prawidłowej pracy zaworów układu paliwa jest podłączenie naszego samochodu do testera diagnostycznego. Jako że zawory sterowane są elektronicznie, auto powinno wysłać komunikat o odpowiednim błędzie. W ten sposób wyeliminujemy także inne usterki, które mogłyby zaburzać wynik diagnostyki. Ewentualne pomyłki mogą dotyczyć m.in. przepustnicy, pompy paliwa czy też regulatora ciśnienia.

Wymiana zaworów paliwowych

Gdy jesteśmy już pewni, że za nieprawidłową pracę silnika odpowiedzialny jest zawór układu paliwa, wtedy należy zakupić nową część i następnie ją wymienić. Cały proces nie jest trudny i poradzą sobie z nim osoby posiadające jedynie podstawowe umiejętności w zakresie mechaniki pojazdowej. 

Dobór nowej części trzeba zacząć od ustalenia jej numeru katalogowego – pozwoli to określić, jaki typ zaworu pracuje w naszym aucie. Jeśli jednak nie jest to możliwe, sprawdzonym sposobem jest także określenie liczby wtyczek zasilających (pinów) oraz kanałów dolotowych – pod tym względem nowa część powinna być identyczna ze starą.

W trakcie wymiany zaworu należy najpierw zlokalizować jego położenie w komorze silnika. Zazwyczaj będzie on umiejscowiony w sąsiedztwie kolektora dolotowego, z którym łączy go pojedynczy wężyk. Z drugiej strony zawór połączony jest z pochłaniaczem par paliwa. Aby wymienić element, wystarczy odpiąć wychodzące od niego przewody i odłączyć zasilanie, uważając, by nie uszkodzić żadnej części. Warto też przedmuchać przewody sprężonym powietrzem i przemyć wtyczkę zasilającą benzyną ekstrakcyjną, by usunąć z niej brud. Następnie podłączamy nowy zawór, podpinając go w identyczny sposób. Jeśli wszystko będzie w porządku, silnik na wolnych obrotach będzie pracował stabilnie. 


Zawory układu paliwa

Zawory układu paliwa – by Twoje auto pracowało tak, jak należy

Sklep Automator prezentuje ofertę niezawodnych zaworów układu paliwa, dzięki którym każdy samochód będzie bez problemu pokonywał kolejne kilometry. Dla kierowców przygotowaliśmy zestaw części oryginalnych oraz najwyższej jakości zamienniki, które znajdą zastosowanie w większości współczesnych aut osobowych. 

W ofercie sklepu Automator znajdziesz zawory układu paliwowego marek takich jak Bosch, Delphi, Febi Bilstein, Meat&Doria, OE, Pierburg, SWAG oraz VEMO. Niezależnie od rodzaju wymienianej części (np. zawór odpowietrzający, zawór pompy paliwa), zawsze możesz liczyć na wysoką jakość i atrakcyjne ceny.

Wszystkie części wysyłamy w ciągu 24 godzin od zakupu. Każde zakupy obejmujemy także 14-dniowym prawem zwrotu.

Życzymy udanych zakupów!

» Czytaj więcej

Producenci:

Sortuj według:
Strona z 1

Widok listy:

19,56
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

65,17
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

78,09
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

84,22
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

86,89
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

87,55
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

100,49
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

114,37
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

126,78
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

138,29
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

138,74
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

216,60
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

247,69
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

306,10
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

419,82
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

11,93
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

37,52
SZT.
Produkt niedostępny

42,61
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

43,44
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze

105,46
SZT.
Produkt niedostępny

116,21
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka już dziś

129,35
SZT.
Produkt niedostępny

135,20
SZT.
Produkt niedostępny

138,17
SZT.
Produkt niedostępny

219,28
SZT.
Produkt dostępny
Wysyłka 2-3 dni robocze


Strona z 1

Oferta specjalna!
Zadzwoń:
523 350 019